perjantaina, heinäkuuta 15, 2011

Olemmeko kaikki muumeja?

IMG_0683
Joskus tuntuu siltä, että muumeja on liikkeellä liikaa. Siitä huolimatta ihastuin kovasti, kun näin nämä Muumi-astiat. Sopisivat täydellisesti juuri sellaisille muumifaneille kuin mieheni ja minä.

Mieheni samaistuu nykyään Muumi-pappaan, joka lojuu riippumatossa ja lukee. Minä en tunne olevani varsinainen Muumi-mamma, kun minulla ei ole ollut puutarhaa pitkiin aikoihin enkä ole poiminut punaisia viinimarjoja ja tehnyt niistä mehua. Muumi-mamma on ennemminkin jokaisen ihmisen ihanneäiti, juuri sellainen kuin minunkin äitini oli. Toivon, että olisi olemassa kaupunkilaismuumimamma. Sellainenhan oli Toven äitikin, istui pöydän ääressä tekemässä töitään.

4 kommenttia:

  1. mekin syödään aamiaista pinkeistä Muumeista

    VastaaPoista
  2. Tarja Halonenkin haluaa olla muumi-mamma<3

    Mukavia satuhahmoja, nämä muumit, lapset ainakin rakastavat niitä!

    Ja sitten kun on hankkinut muumiastiat, voi kertoa niiltä syödessään muumitarinoita tai -satuja...

    Minä pidän enemmän paratiisiastoista, mutta niitäkään en ole hankkinut (ovat hinnakkaita).

    VastaaPoista
  3. Hannele,
    meillä oli Muumi-mukeja, mutta annoimme tyttärelle. Nyt tekisi mieli noita mustavalkoisia.

    VastaaPoista
  4. Tarja Halonen on muumimammamainen, häärii siirtolapuutarhassaan.

    Olen ostanut aikaisemmin joitakin muita satuaiheisia astioita.

    VastaaPoista